[OSM-talk-nl] status digitale pioniers?

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Fri Mar 16 14:30:47 GMT 2007

> Verder staan we ook al op de homepage
> http://www.digitalepioniers.nl/OpenStreetMap en heeft Tonie van
> Ringelestijn er al een stukje over geschren op
> http://www.bright.nl/subsidie-voor-opensource-stadskaarten. Hij wil er
> ook een stukje aan wijden in Radio Online mailde hij, o.a. over de
> mapping party. Het probleem is dat ik de komende 2 weken op
> dinsdagavond daar geen tijd voor heb: zou iemand in het programma
> uitleg over OSM kunnen geven?

Goeie actie! Ben benieuwd wat dat oplevert. Ik kan deze dinsdag niet, maar
die week erop wel, laat maar weten.

> Wat betreft GPS apparaten: die kunnen we zowiezo wel aanschaffen en de
> eerste paar kunnen wel gekocht worden voordat we het geld
> hebben. Etienne had het over
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/GPS_Reviews#NaviGPS_.2F_.28B.29GT-11
> toen we de aanvraag voor DP schreven, als die echter uit UK moeten
> komen gaat dat niet voor volgend weekend zijn. Misschien een idee om
> degene van OSM die bij de volgende mapping party naar .nl komt die
> dingen mee te laten nemen? Ik heb echter geen verstand van GPS
> apparaten dus ik weet ook niet wat het beste is om te kopen.

Zullen we 1 'goeie' kopen? Steve had het over een of ander wonderding
waarmee je ook steegjes e.d. kan doen. Ben niet echt tevreden om de 2 die
ik  heb m.b.t. smalle steegjes.

20 GPS's meenemen in het vliegtuig? Lijkt me niet zo'n goed plan (en hoe
zit het met invoerrechten of hoeft dat niet met EU?)

Hmm, het is nu vrijdag ... hoeveel GPS'en missen we nu??

> Ik heb het op het moment erg druk (vandaar dat ik ook alleen zaterdag
> op de mapping party kom). Het feit dat ik project leider ben betekent
> niet dat ik alles ga doen, daar heb ik niet eens de tijd voor. Ik zie
> OpenStreetMap als een grass roots project en het lijkt me het beste
> als we alles met elkaar organiseren en de beslissingen samen nemen.

Niet?? :) Dat geldt voor iedereen gok ik zo. Laten we ons aller best doen
om de community te verbreden. Wellicht dat er iemand met teveel vrije tijd
opstaat.

> Ik hoop jullie allemaal zaterdag te zien. Dan kunnen we over een
> aantal zaken nog wel verder praten.

Lijkt me een goeie. Neem je regenpak mee.

--
zoran