[OSM-talk-nl] introductie

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Fri Mar 30 18:40:24 UTC 2007

At Fri, 30 Mar 2007 17:55:21 +0200,
Stefan Koopmanschap wrote:

> En dat is waar ik hoop misschien een wisselwerking te kunnen krijgen.
> Als onze klanten de OSM integratie zouden willen, zouden ze mogelijk dus
> de OSM gegevens moeten gaan aanvullen ;)
>
> Maar goed, we hebben op dit moment alleen nog maar initiele plannen voor
> de integratie met kaartsystemen. Het moet allemaal nog gaan komen,
> waarschijnlijk ergens later dit jaar.

Als je contacten hebt met de mensen binnen gemeentes die over dit
soort zaken gaan dan kan dat wel eens nuttig zijn. Als een gemeente
bijvoorbeeld een gedetailleerde luchtfoto heeft laat maken en daar het
auteursrecht heeft over heeft, kan dit heel nuttig zijn. De kaarten
zelf zullen ze waarschijnlijk ook weer ergens anders vandaan halen en
de rechten niet over hebben, dus dat gaat waarschijnlijk niet echt
lukken.

Jeroen Dekkers