[OSM-talk-nl] over foto's gesproken

Etienne Posthumus ep at epoz.org
Tue May 1 10:02:08 UTC 2007

On 5/1/07, Stefan Koopmanschap <stefan at dop.nu> wrote:
> Klinkt goed, al zou het natuurlijk niet alleen maar gaan om plaatjes van
> roadsigns. Het idee is juist dat de omgeving, zoals gezien vanaf een
> punt op de kaart, kan worden vastgelegd. Een kleine moeite, gezien het
> feit dat velen onder ons al de camera gebruiken om straatnamen vast te
> leggen :)

Ja, absolutely, het gaat niet alleen om plaatjes van roadsigns, ik
bedoel maar dat als je wel verder tags toevoegen om te markeren wat er
op de plaatje te zien valt het nog meer nuttig word voor mapping
purposes.

Wat ik leuk vind aan Flickr is dat de URLs heel mooi zijn:
http://www.flickr.com/map/?&fLat=52.241695&fLon=5.185546&zl=10
Daar kan je lekker lengte en breedtegraad in gooien, en de URL nog
verder met tags uitbreiden:
http://www.flickr.com/map/?&fLat=52.241695&fLon=5.185546&zl=10&q=fiets
(om maar iets random te kiezen)

gr.