[OSM-talk-nl] over foto's gesproken

Stefan Koopmanschap stefan at dop.nu
Tue May 1 10:47:23 BST 2007

Etienne Posthumus wrote:

> Een optie is om gebruik te maken van de GeoTagging data die in de EXIF
> gedeelte van plaatjes zitten. Helaas hebben wij op dit moment nog geen
> cameras met ingebouwd GPS, maar dat komt nog.
>
> Op Flickr (www.flickr.com) zit er support voor 'machine tags',
> inclusief de geo-stuff. Een mooi solution is om een OSM tag toe te
> voegen aan plaatjes met streetnames. Nog mooier is om een OSM
> namespace te maken om verder de type plaatjes te onderschijden: ietas
> als: osm:roadsign.streetname of dergelijks.
>
> Dan is het laten zien van bijbehorende plaatjes voor een punt op een
> [...]

Klinkt goed, al zou het natuurlijk niet alleen maar gaan om plaatjes van
roadsigns. Het idee is juist dat de omgeving, zoals gezien vanaf een
punt op de kaart, kan worden vastgelegd. Een kleine moeite, gezien het
feit dat velen onder ons al de camera gebruiken om straatnamen vast te
leggen :)

--
Stefan Koopmanschap
Lead Software Developer