[OSM-talk-nl] Hoe geocache ik met mijn nokia 6600 en Royaltek GPS?

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Wed May 2 21:46:33 BST 2007

Hallo Zoran!

Bedankt voor de reactie. Rotterdam is redelijk in de buurt vanuit Goes,
dus wie weet..
Zoran Kovacevic schreef:

> Welkom!
Dank je

> Op wat voor manier bouw je die data op?
Ik heb de data in MapInfo (GIS systeem) en teken de wegassen op basis
van satelliet-foto's en geimporteerde CAD lijnbeelden (straatcontouren).
Tevens heb ik een translator van en naar Google Earth kml (zelf
geschreven). Bij elke kruising stop ik de wegdelen. Nu hangt er nog geen
snelheid, rijrichting en wegklasse aan, maar als je kunt aangeven hoe de
data moet worden aangeleverd, dan zorg ik er voor.

> Yep. Wat voor data is het? Is het je eigen data? Alle OSM data valt
> onder een creative commons licentie, da's de enige voorwaarde.
Absofokalutely eigen data. Ik ben met het handje aan het tekenen. Ik
weet uit ervaring HOE ik moet tekenen om geen navigatie problemen te
krijgen, dus dat zit wel snor.

> Yep. Zie b.v.
> http://www.openstreetmap.nl/archives/7-OpenStreetMap-te-gebruiken-op-Garmin-GPS.html
> en Maemo Mapper (op de Nokia 770/800)
> http://gnuite.com:8080/nokia770/maemo-mapper/

> Cache?
>
> Zie hier reviews van GPS apparatuur:
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/GPS_Reviews#Royaltek
>
> En hier een j2me applicatie waarmee je met een BT GPS tracks kunt
> verzamelen en exporteren als GPX:
> http://www.substanceofcode.com/software/mobile-trail-explorer/
Die laatste heb ik gedownload, werkt nog niet helemaal zoals het moet,
zegt dat ik een verkeerde versie heb..

> 19-20 mei is een mapping party in Rotterdam. Een leuke manier om snel
> up2speed te komen!
>
> Groet, Zoran

Cool! Ik ga kijken of 't in de agenda past!

Groet,

Milo