[OSM-talk-nl] Hoe geocache ik met mijn nokia 6600 en Royaltek GPS?

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Wed May 2 21:02:42 BST 2007

> Ik ben nieuw op OpenStreetMap gebied, maar ben al 10 jaar een GISser.
> Ook navigatie-software zit in mijn pakket (vorige baas)

Welkom!

> Nu ben ik zelfstandig en bezig met het opbouwen van steeds meer
> navigatie data, onder andere v.d. antillen.

Op wat voor manier bouw je die data op?

> - Kan ik deze data aanleveren voor OpenStreetMap?

Yep. Wat voor data is het? Is het je eigen data? Alle OSM data valt
onder een creative commons licentie, da's de enige voorwaarde.

> - Is er opensource navigatie software die gebruik maakt van
> OpenStreetMap data?

Yep. Zie b.v.
http://www.openstreetmap.nl/archives/7-OpenStreetMap-te-gebruiken-op-Garmin-GPS.html
en Maemo Mapper (op de Nokia 770/800)
http://gnuite.com:8080/nokia770/maemo-mapper/

> - Hoe cache ik met mijn Nokia 6600 en Royaltek bluetooth device? Heeft
> iemand een goede handleiding?

Cache?

Zie hier reviews van GPS apparatuur:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/GPS_Reviews#Royaltek

En hier een j2me applicatie waarmee je met een BT GPS tracks kunt
verzamelen en exporteren als GPX:
http://www.substanceofcode.com/software/mobile-trail-explorer/

19-20 mei is een mapping party in Rotterdam. Een leuke manier om snel
up2speed te komen!

Groet, Zoran