[OSM-talk-nl] Routes en knooppuntnetwerken

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Thu May 3 17:10:55 BST 2007

Martijn van Oosterhout schreef:
> Het grootste probleem is dat een way wellicht bij meerdere routes kan
> zijn, maar het tag "route" kan maar een keer verschijnen. Dus is stel
> voor een klein variatie:
>
> route:anwb_fiets=Kempenland route
> route_ref:anwb_fiets=?

Het zou mij niets verbazen als er wegen zijn die deel uitmaken van 2
anwb-fietsroutes. Hoe geef je dat aan?

Nog een probleem: de meeste routes lopen een bepaalde richting op
(bijvoorbeeld: een fietsroute wordt alleen "met de klok mee"
aangegeven.) Hoe geef je de richting van die fietsroute aan? Het
eenvoudigste antwoord is dat de onderliggende segmenten de goede kant op
moeten staan, maar dat kan niet altijd. Bijvoorbeeld als een wandel- of
fietsroute in de verkeerde richting door een een-richtingsverkeersweg
(voor auto's) gaat, of als een stuk weg in twee routes voorkomt, in twee
verschillende richtingen.

Eugene