[OSM-talk-nl] laatste controle persbericht

Wiebe van der Worp wiebe at vrijschrift.org
Thu May 3 22:42:57 BST 2007

Eerste keer dat ik wat schrijf op deze lijst en dan meteen (positieve)
kritiek, vergeef mij.

Ben Companjen wrote:
> [...]

zou ik van maken:

*Zet Rotterdam op de kaart!*

Is een leuke woordspeling en korter zonder dat de boodschap verloren gaat.

Dat moet dan wel straatkaart zijn anders weten ze niet meer waar het
over gaat. Is het trouwens niet handiger om het woord wegenkaart te
gebruiken? Dat is veel gebruikelijker.

Moet dat niet weekeinde zijn? En moet mappingparty niet één woord zijn
in het Nederlands? Denk bijv. aan online (NL) versus on line (EN).

Voor Belgische puristen onder ons: "inkaartbrengfeest" i.p.v.
"mappingparty" gaat het niet halen vrees ik :-)

Als dat voor een persbericht is dan kun je beter i.p.v. "En jij kunt
meedoen" schrijven "En iedereen kan meedoen".

Dit heeft natuurlijk ook veel nieuwswaarde en staat helemaal onderaan.
Het lijkt mij slim om het bovenin het persbericht ook even te vermelden
om de aandacht van de redacteur niet te verliezen.

Complimenten, leuk geschreven.