[OSM-talk-nl] Routes en knooppuntnetwerken

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Fri May 4 08:32:24 BST 2007

Zonder het nut van deze discussie teniet te doen, rijst bij mij de vraag hoe
andere kaarten dit doen.
Ik ken nl. maar weinig kaarten die ingebouwde routes hebben.
Zaken als Mapsource, Google Earth of TomTom maken gebruik van een route die
als overlay dient, maar geen onderdeel van de kaart is (volgens mij).
Zo'n route is eigenlijk niets meer dan een tracklog met alleen punten op de
hoeken waar van richting veranderd wordt.
Op dit moment regelt eenieder zelf welke routes ze willen hebben en/of
volgen.

Een uitzondering op deze vrijheid zouden inderdaad bus/tram-lijnen kunnen
zijn, maar die veranderen net zo vaak als de wegwerkzaamheden ertussen, en
ieder jaar opnieuw (althans, daar zijn ze in Amsterdam enig in ;-) ). Je zou
ze dus liever aangevoerd krijgen door de "lokale" vervoersbedrijven dan dat
je ze zelf in gaat vullen. Mocht dat niet lukken, dan zou toestemming voor
het gebruik van de "routekaart" al voldoende zijn om ons een hoop werk te
besparen.

Groeten,

             Danny