[OSM-talk-nl] Routes en knooppuntnetwerken

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Fri May 4 14:46:16 BST 2007

On 5/4/07, Lambertus <osm at na1400.info> wrote:
> Nadelen:
> - Het werken met meerdere ways die bovenop elkaar liggen is met de
> huidige editors vrij lastig.
> - Bovendien moet de 'opposite' tag aangepast worden zodra de richting
> van de segments veranderd, waardoor het gevoelig is voor fouten.

Daarom stelde ik toch voor om gewoon:

route:anwb_foo=cycling
route:LF11a=cycling
route:bolletjesroute=auto
route_direction:anwb_foo=opposite
route_direction:LF11a=normal

enz...

Dan kan je oneindig veel routes op dezelvde way zetten, zonder dat ze
in de weg zitten. Je kan iedere route aparte attributen geven zonder
dat ze in de war raken. Meedere ways lijkt mij op de lange termijn
niet zo'n goed plan. Het is moeilijk in huidige editors vooral omdat
niemand een goede manier heeft om het goed te doen, dus lijkt het mij
niet slim om dat te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/