[OSM-talk-nl] Gratis tracken met je mobiele telefoon! (UIQ, s60, s80, s90)

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Fri May 4 12:26:21 BST 2007

Ik heb 'm!

Ik wist zeker dat ik bijna 2 jaar terug een freeware programma had voor
mijn Nokia 6600 om GPS tracks mee op te nemen. Ik heb 'm weer gevonden!

Het progje heet MapViewGPS en is voor meerdere type telefoons beschikbaar.

De download is niet meer direct te vinden vanaf de website,
waarschijnlijk omdat er een commercieel broertje bij is gekomen.

Maar; Je kunt MapView GPS gewoon downloaden!

http://www.wild-mobile.com/eng/download.php?fid=22ca816bedfe65cb376c844d2af9bd1b&p=0

De resultaat bestanden zijn in Ozi formaat (wpt, plt etc.) en ik ben al
druk bezig om een converter te schrijven om er GPX van te maken en KML
(Google Earth)

Mocht de download worden dicht gezet, dan heb ik ze ook allemaal...

Het programma is niet meer bijgewerkt sinds 2005, maar is prima te
gebruiken volgens mij!