[OSM-talk-nl] Paar puntjes voor mapping party in Rotterdam

Jeroen Dekkers jeroen at vrijschrift.org
Mon May 14 15:25:16 BST 2007

At Mon, 14 May 2007 14:12:55 +0200,
Floris Looijesteijn wrote:

> ik heb zelf nog niet uitgebreid getest met de amaryllo...
> extra gps-en aanschaffen lijkt me geen probleem. ik ga ze alleen dit keer
> niet ophalen, maar ze sturen ze zonder problemen vast op. moet ik een
> offerte aanvragen?

Offerte aanvragen kan geen kwaad. Vraag er 11 aan, Bas is namelijk z'n
GPS kwijt geraakt en die moet nog vervangen worden. Waar kunnen ze het
beste naar toe gestuurd worden? Zoran, kunnen ze naar jou toe? Jij
hebt de andere GPS'en ook.

> wat betreft de sd-kaartjes, niet alle types schijnen te werken. ik zou dus
> voorstellen om ze in een winkel te kopen zodat je er eerst 1 kunt testen.
> even formateren via het menu-tje schijnt een aantal problem te verhelpen.
> in de winkel krijg je ook wel 512 MB onder de 10 euro volgens mij.

Hmm, op http://wiki.openstreetmap.org/index.php/NaviGPS staat dat het
aan voltage ligt. Als iemand toevallig een kaartje heeft wat nog te
koop is en een Amaryllo heeft om te testen zou dat wel handig zijn...

> iets anders:
> ik weet niet wat er allemaal gedaan mag worden voor het budget maar
> vallen reiskosten daar ook onder? de treinkaartjes zijn best duur nl en
> volgens mij hebben we voor de rest erg weinig onkosten tot nu toe...

In de leidraad van Digitale Pioniers staat dat reiskosten vallen onder
overige kosten en dat overige kosten maar maximaal 4% van het budget
mogen zijn. En we hadden al ingepland dat er 2x iemand uit UK komt om
ons te helpen opstarten. Maar we kunnen het er zaterdag wel even over
hebben wat we precies allemaal willen doen en waar we het geld aan
willen besteden, dan kan ik aan DP vragen of dat eventueel ook
mag. Dus bewaar treinkaartjes maar...

Ander puntje wat ik nog vergat: T-shirts ter promotie. Dat gaat niet
meer lukken voor Rotterdam en echt T-shirt weer is het niet meer, maar
ik vond het wel een goed idee om OSM T-shirts te laten maken. Dus daar
moeten we ook nog eens een vervolg aan geven...

Jeroen Dekkers