[OSM-talk-nl] Paar puntjes voor mapping party in Rotterdam

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Mon May 14 16:20:49 BST 2007

On 5/14/07, Stefan Koopmanschap <dop.stefan at gmail.com> wrote:
> Wat grappig, dat is de eerste keer dat ik een POI op de kaarten
> tegenkom (maar ik ben nog vrij nieuw, er zijn er ongetwijfeld veel en
> veel meer ;)
>
> Hoe zit dat met winkels en andere POIs? Kunnen die ongelimiteerd
> worden toegevoegd? Want als je alle winkels in een winkelstraat
> toevoegt en die worden allemaal zoals dit als graphic op de kaart
> geplot, dan krijg je een chaotische kaart volgens mij.

Voor mij is de regel: als je bereid ben de data up-to-date te houden
ga je gang. Maar een foute POI is erger dan helemaal geen. Winkels
veranderen relatief vaak, dus je moet bereid zijn af en toe langs te
gaan om te checken dat ze nog bestaan.

Daarom denk ik dat je erder je moet richten op: ziekenhuizen,
postbussen, scholen, etc. Dingen die zelden veranderen en dat ook wel
handig zou zijn. Zoek jij cafes op op een kaart? Of ga je naar de gele
gids, en vandaar de adres opzoeken?

Met vriendelijke groet,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/