[OSM-talk-nl] Paar puntjes voor mapping party in Rotterdam

Armijn Hemel armijn at uulug.nl
Mon May 14 15:34:09 BST 2007

On Mon, 2007-05-14 at 15:13 +0200, Stefan Koopmanschap wrote:
> Wat grappig, dat is de eerste keer dat ik een POI op de kaarten
> tegenkom (maar ik ben nog vrij nieuw, er zijn er ongetwijfeld veel en
> veel meer ;)
>
> Hoe zit dat met winkels en andere POIs? Kunnen die ongelimiteerd
> worden toegevoegd? Want als je alle winkels in een winkelstraat
> toevoegt en die worden allemaal zoals dit als graphic op de kaart
> geplot, dan krijg je een chaotische kaart volgens mij.

Je wil daarom ook een filter kunnen toepassen, of tags kunnen toevoegen,
zodat je kan zeggen dat je niet geinteresseerd bent in
kledingwinkels ;-)

Maar, dan komt meteen ook de vraag bij me op wie zulk soort tags zou
aanleveren/verifiëren (denk meta tags in webpagina's die massaal
misbruikt zijn). Zulk soort informatie is subjectief. Aan de andere kant
zijn rare combinaties niet ondenkbaar. Zo zat hier in de buurt een
tijdje een zaak die zowel Limburgse vlaaien als Indiase afhaalmaaltijden
had :-P

armijn