[OSM-talk-nl] follow-up discussie-avond: wat kan politiek voor ons doen? --> wat hebben we nodig?

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Sun May 20 12:33:26 BST 2007

> Ik heb contact met de geo-informatie afdeling bij de gemeente Rotterdam
> en ook bij de brandweer. Als iemand mij kan helpen om in een goede tekst
> de wens heel duidelijk aan te bieden, dan weet ik de juiste mensen te
> vinden. Sowieso lijkt het me goed een soort "promo-flyer" te ontwerpen
> waarmee we gegevens-eigenaren kunnen interesseren om ons te helpen?

Zoiets?

===
OpenStreetMap is een niet-commercieel gemeenschapsproject met als doel
om een vrije wegenkaart van Nederland en de wereld te maken. De
benodigde gegevens, zoals wegen, bushaltes, etc. worden met GPS
verzameld door vrijwilligers. Alle gegevens die aan het project worden
toegevoegd mogen zonder kosten en met hergebruikrecht door een ieder
geraadpleegd worden. Dit kan in de vorm van een wegenkaart, maar ook in
de vorm van de ruwe data t.b.v. een routeplanner.

Alle benodigde gegevens zijn al beschikbaar bij publieke instellingen.
De licenties waaronder deze gegevens beschikbaar gesteld worden zijn
gefocused op raadplegen, en niet op het hergebruik. Daardoor kunnen deze
gegevens niet opgenomen worden in het project. Een gemiste kans!

Wilt u bijdragen aan een vrije kaart? Mogen wij dan uw data onder
vrijere licentievoorwaarden gebruiken?
===

Succes ermee!

Groet, Zoran