[OSM-talk-nl] Hoe ver zijn we eigenlijk?

Freek freek_osm at vanwal.nl
Sun May 20 13:35:50 UTC 2007

On Sunday 20 May 2007, Richard van der Weerd wrote:
> Ik zal ook nog wat aan de filtering moeten doen. Snelwegen en doorgaande
> wegen zijn al in OSM vastgelegd en om conflicten te vermijden.....
> Misschien moet ik alleen de residentials maar toevoegen.... hmmm.
> Iemand hierin een tip?

Je zou je .osm bestand kunnen openen en vervolgens de huidige OSM data
eroverheen laden en dan alles handmatig mergen, maar dit zal wel wat tijd
kosten aangezien er al wat wegen zijn in de buurt (ook residential).
Als je eigen data sowieso completer en accurater is, zou je natuurlijk van de
bestaande data alleen de doorgaande wegen kunnen laten staan en de rest
weggooien (in overleg met degene die de huidige data erin heeft gezet is
misschien wel netjes...), kijk maar eens hoe het zit met de overlapping.

> Een screen-shot van JOSM van het noordelijke deel van Assen heb ik
> bijgevoegd.

Leuk dat het al zo ver lukt :-) Ik neem aan dat je er wel aan denkt om voor de
eenrichtingsverkeer straten (en snelwegen) de segment-richtingen te
controleren?

--
Freek