[OSM-talk-nl] teveel detail?

Klaas van Gend klaas.van.gend at mvista.com
Sun May 20 20:06:42 BST 2007

Freek wrote:

> Welkom!

> Het valt wel mee, ik (en anderen) geven fietspaden ook vaak apart aan, zeker
> omdat het Floraplein een grote rotonde is, van een wegtype waarop fietsers
> normaal gesproken niet gewenst zijn, is het handig om het fietspad los in
> kaart te brengen.
>
> Ik mis trouwens nog wel ways voor je fietpad-data, je kan deze taggen met
> highway=cycleway. Daarnaast heb je wel relatief veel segmentjes gebruikt voor
> dat fietspad, met de helft had je denk ik ook wel toegekunt.

Teveel?
OK, daar kan ik wel wat mee :-)

BTW: Ik had 't nog bewust segmenten gelaten omdat ik anders nog meer
moet veranderen...

Maar als je 't zo goed vind, dan maakt ik 't af.

> Begint zeker ergens op te lijken :-)
> Nog wel een opmerking: de consensus is dat ways het beste alleen een lineaire,
> opvolgende rij segmenten met dezelfde richting kunnen zijn, dit is voor de
> renderers wat makkelijker. Bij een aantal straten ten noordwesten van het
> Floraplein is dit niet het geval (je kan de wegen gerust opsplitsen als ze
> anders niet lineair zijn).

Duidelijke tip!
Dank!

> Voor de rest heb je in de naam van de rotonde nu "TO DO" staan. Voor dat soort
> opmerkingen wordt meestal de "note" tag gebruikt (daarin kan je dan ook
> aangeven wat er nog verbeterd moet worden).
> Verder: ga zo door!

Ik heb de TODO niet gedaan, ik heb nu alleen het fietspad eromheen
gelegd. Maar als ik klaar ben, zal ik de TODO weghalen.

--
Met vriendelijke groet, Best regards,

Klaas van Gend

Field Application Engineer Europe