[OSM-talk-nl] mashup met geonames?

Armijn Hemel armijn at uulug.nl
Tue May 22 12:49:43 BST 2007

On Sun, 2007-05-20 at 14:14 +0200, Rolf Kleef wrote:
> Dag,
>
> Weet er eigenlijk iemand iets over mogelijke mashups met geonames.org?
> Dat is een database met meer en meer geolocation data, ze werken nu
> zelfs met bijv. providers van hotel-boekingen om zoveel mogelijk hotels
> in het systeem te zetten. Geografische features als bergtoppen en
> rivieren, postcodes, van alles zit er al in, en het is
> CC-Attribution-3.0-licensed. Zou een mooie POI-set kunnen zijn.

Ik heb net even wat steekproeven genomen met wat punten die ik ken en
met veel POI zitten ze er ettelijke honderden meters naast. Niet handig
als je net een hotel zoekt, of een bruggetje, of een bushalte, of ...

Daarnaast gaat de datainvoer blijkbaar ook via Google maps. Is dit dan
geen afgeleid werk? Of ben ik nu te strikt?

armijn