[OSM-talk-nl] Bushates/Tramhaltes tracks

Lambertus osm at na1400.info
Tue May 22 13:29:45 BST 2007

Stefan de Konink wrote:
> Ik wil eens weten of het wellicht mogelijk is om volledige OV-routes
> naar een nieuwe OSM laag te halen waarbij de hele busroute inclusief
> bushaltes te plotten is op de kaart. En waar eventueel de bushaltes als
> PoI te plotten zijn op de standaard kaart.
>
> Is het handig om hier eens over te praten op IRC/Dev lijst? Of hebben
> mensen andere ideeen?

Ik denk dat je het maken van een nieuwe layer voor T at H of slippymap
bedoeld, waarbij de rules zijn aangepast zodat OV routes beter zichtbaar
worden? Dit kan:
A) Zelf een server opzetten met voor bijvoorbeeld NL en op deze server
de tiles genereren en serveren.
B) Of stel het voor als een extra layer op de T at H of slippymap ML maar
ik geef je weinig kans dat dit wordt geaccepteerd in de huidige situatie
(waarbij er nogal wat server capaciteits problemen zijn).

Als je serieus bent geef ik je de meeste kans met A. Als je de rendering
rules goed hebt uitgewerkt en andere mensen zijn er ook enthousiast over
dan kan het best zijn dat je idee overgenomen wordt en de kaart
'officieel' wordt. Je kunt het idee iig op de ML posten en kijken wat de
reakties zijn...

Succes.