[OSM-talk-nl] Adresnummering

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Tue May 22 19:45:34 BST 2007

Met kleine nummerreeksen gaat dit goed, maar hoe moet het als er een
flat staat met 100 huisnummers op een segmentbreedte van 50m?
Tevens vang je met reeksen nog een probleem af, nu is het zo dat als je
b.v. met Tomtom naar een niet bestaand huisnummer wil rijden, dit gewoon
niet kan. huisnummer bestaat niet, zit niet in een reeks, basta.

Als je een reeks aanduiding gebruikt en huisnummer 2 ontbreekt, dan kun
je er toch fictief naar toe rijden.

Op Aruba is er een heel ander probleem, daar hebben ze geen opeenlopende
huisnummering... nummers zijn er gewoon willekeurig tussen gestampt
waardoor je ook dit soort volgordes kunt hebben:

1, 23, 5, 4, 16, 8

Spannend hé?