[OSM-talk-nl] Adresnummering

Richard van der Weerd richard at mobile-science.nl
Tue May 22 19:12:13 UTC 2007

20 jaar geleden ben ik voor het laatst op Aruba geweest voor mijn
huwelijksreis, kan me deze willekeurige huisnummer volgorde echter niet
herinneren, maar daar had ik toen waarschijnlijk geen ogen voor :-D

Deze willekeurige volgorde is nog steeds oplosbaar met deze methode, echter
de 'ways' dienen dan wat korter te worden met de juiste tags. Het wordt pas
echt spannend als er nog vreemdere nummeringen gaan komen, bv dubbele
nummers ;-)

Dat stukje over het benoemen van reeksen klopt helemaal. Ik sluit me er bij
aan.
Een klein probleempje is als de eerste helft van de straat geen huizen bevat
en de laatste paar meter een groot appartementencomplex.
Je komt dan niet ongeveer op de bestemming, maar je zit in ieder geval wel
in het juiste stukje straat. En daar gaat het om.
Je kunt ook nog het straatje in tweeën knippen, dan wordt door-to-door
navigatie een stuk nauwkeuriger, maar het kost ook extra opslag. Ik vind het
nauwkeurig genoeg per straatje en dan op basis van interpolatie de juiste
plaats 'schatten'.