[OSM-talk-nl] Adresnummering

Richard van der Weerd richard at mobile-science.nl
Tue May 22 18:54:31 UTC 2007

Ik heb ook al beperkingen met deze oplossing gezien: doodlopend zijstraatje,
bij voorbeeld aan even zijde van de hoofdstraat, aan de ene zijde van deze
doodlopende straat loopt de even nummering op, terwijl de nummering aan het
einde van de straat 'omkeert' en weer afloopt:

|   |
|   |20   18   16   14
|   +----------------+
|                    |
|   +----------------+
|   | 4   6   8   10  12
|   |
|   | 2

Dit zou opgelost kunnen worden met:
> housenr_fromleft
> housenr_toleft
> housenr_fromright
> housenr_toright
> housenr_structure

Voor housenr_structure kunnen dan de volgende waarden optreden
odd_and_even_at_both_sides
odd_and_even_at_differentsides
even_at_both_sides
odd_at_both_sides

Zijn alle tags weggelaten, dan is er geen huisnummer in de betreffende way.