[OSM-talk-nl] Landmarks?

Remco van Zuijlen remcovz at xs4all.nl
Thu May 24 08:48:57 UTC 2007

On Thu, May 24, 2007 at 10:42:38AM +0200, Danny Maas wrote:
> Is er een behoefte aan het opnemen van Landmarks, zoals Watertoren,
> Vuurtorens of Windmolens?
> Deze dingen hebben hun eigen Tag in OSM, dus ik neem aan van wel.
>
> Waarom ik dit vraag is het volgende:
> In de Google-Earth-community zijn veel Nederlanders actief. Deze verzamelen
> zelf hun POI's aan de hand van websites en kaarten, en maken daar vervolgens
> een KML-file van.
> KML's kunnen redelijk makkelijk worden omgezet naar GPX, en dan heb je dus
> alle bij elkaar.

Ik denk zelfs dat het niet eens nodig is om het te converteren naar GPX,
maar meteen naar OSM formaat. gpx is ook alleen handig voor tracks, niet
voor POI's. Dus even converteren naar een OSM XML file met nodes en je bent
al klaar volgens mij.

Ik denk ook trouwens wel dat het handig is dat dat soort dingen in OSM
staan. het zijn niet objecten die snel zullen verdwijnen :)

> Een mailtje naar de verzamelaar voor de goedkeuring van het gebruik zou dan
> voldoende zijn. Misschien krijgen we er zelfs enthousiastelingen bij voor
> OSM.

Ik denk dat het mij wel lukt om het te converteren naar OSM, eventueel
zet ik de data wel eerst online als losse .osm file, zodat mensen er nog
even naar kunnen kijken voor ik het in de API upload.

Remco