[OSM-talk-nl] Landmarks?

Ben Companjen bencompanjen at gmail.com
Thu May 24 11:02:52 BST 2007

On 24/05/07, Danny Maas <dmace99 at gmail.com> wrote:

> Is er een behoefte aan het opnemen van Landmarks, zoals Watertoren,
> Vuurtorens of Windmolens?
> Deze dingen hebben hun eigen Tag in OSM, dus ik neem aan van wel.
>
> Waarom ik dit vraag is het volgende:
> In de Google-Earth-community zijn veel Nederlanders actief. Deze
> verzamelen zelf hun POI's aan de hand van websites en kaarten, en maken daar
> vervolgens een KML-file van.

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar het lijkt dat dit afgeleid werk
is. Tenzij de websites en kaarten aangeven dat afleiden van informatie is
toegestaan, en dat het vervolgens is toegestaan het afgeleide werk onder de
CC-licentie van OSM te verspreiden, denk ik niet dat het verstandig is om
het op deze manier aan te pakken. Of bedoel je dat de mensen in de
Google-Earthcommunity zien dat in een bepaald gebied een watertoren staat en
er vervolgens met een GPS naartoe gaan om de precieze informatie in te
winnen?

Groeten,

>             Danny

Groeten van Ben