[OSM-talk-nl] Aanstaande Mapping Party Amsterdam

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Thu May 24 11:40:10 BST 2007

> Misschien loop ik wel voor de muziek uit, maar zijn er al concrete
> plannen voor de mapping party in het tweede weekend van juni? Een
> bepaald stadsdeel waarop we ons gaan concentreren? Hoe worden dit soort
> zaken normaalgesproken gecoordineerd? Is het slim om een pre-party
> bijeenkomst te houden om doelen/plannen te bespreken? Alles wat ik er
> vanaf weet komt van http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Amsterdam en
> www.hosc.nl <http://www.hosc.nl>.

Net gehoord dat hosc geen lokatie kan regelen, dat wordt dus weer bij
Func. - tenzij iemand iets beters heeft.

De tip die we uit UK kregen was: think in pie pieces. Dus niet
concentrisch naar buiten toe werken, maar in taartpunten. Zo hebben de
fietsers en lopers vanaf eenzelfde lokatie altijd wat te doen.
Alternatief is natuurlijk een andere lokatie kiezen.

Maar goed, het centrum is wat fietswerk betreft al best ver. Het lijkt
me goed als lopers het afmaken, wellicht aangevuld met een of meer fietsers.

Verder zijn de wijken buiten de binnenste ring (stadhouderskade etc.)
nog niet zo ver: de Pijp, Zuid, Westerpark, Noord ... lijken me ideale
fietskandidaten :)

Coördinatie doen we 'meestal' kort op de lijst en dieper op de kick-off.
Belangrijkste, wat mij betreft, is dat een ieder z'n eigen plan maakt,
rekening houdend met het collectief. Op het whiteboard/papiertje schrijf
je welk deel je gaat doen en daarna ... doe je je ding.

Er is dus vrijblijvend en consensus gedreven ...

Wat vind jij?

> Vergeef me mijn naief enthousiasme ;), ik kijk uit naar mijn eerste
> mapping party!

Helemaal goed joh :)