[OSM-talk-nl] Aanstaande Mapping Party Amsterdam

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Thu May 24 11:17:13 UTC 2007

Op 24-05-07 heeft Zoran Kovacevic <zoran at kovacevic.nl> het volgende
geschreven:

> Net gehoord dat hosc geen lokatie kan regelen, dat wordt dus weer bij
> Func. - tenzij iemand iets beters heeft.

Je doelt op een locatie voor de kick-off? Beter geen openbare gelegenheid
lijkt me, vanwege de noodzaak om even rustig te kunnen overleggen? Ik kan
wel eens rondvragen. Locatie voor een man of 10-20? Is er iets mis met func?

De tip die we uit UK kregen was: think in pie pieces. Dus niet
> concentrisch naar buiten toe werken, maar in taartpunten. Zo hebben de
> fietsers en lopers vanaf eenzelfde lokatie altijd wat te doen.
> Alternatief is natuurlijk een andere lokatie kiezen.
>
> Maar goed, het centrum is wat fietswerk betreft al best ver. Het lijkt
> me goed als lopers het afmaken, wellicht aangevuld met een of meer
> fietsers.

Verder zijn de wijken buiten de binnenste ring (stadhouderskade etc.)
> nog niet zo ver: de Pijp, Zuid, Westerpark, Noord ... lijken me ideale
> fietskandidaten :)

Ik zag dat de kaart ophoudt ten westen van mijn buurtje (Staatslieden). Da's
ook wel een optie, (oostelijk) Bos en Lommer. Of de Oostelijke eilanden, die
zijn ook nog blanco. Indische buurt. Zelf zou ik graag de Spaarndammerbuurt
richting Sloterdijk aanpakken ;).

Ehm, een poging tot een systematisch lijstje van (bijna-)blanco's binnen de
ring, afgelezen van de OSM-kaart:

* Spaarndammer/zeeheldenbuurt
* Sloterdijk
* Staatslieden (noord)
* Bos en Lommer (Landlust, Erasmuspark, van Galenbuurt)
* de Baarsjes
* Overtoomse veld
* Westindische buurt
* Schinkelbuurt
* Stadionbuurt
* Apollobuurt
* Zuid/WTC
* Willemspark (ged)
* Museumkwartier (ged)
* De Pijp (oud en nieuw)
* Rivierenbuurt
* Diamantbuurt
* Watergraafsmeer
* Indische buurt
* Zeeburgereiland
* O. Havengebied
* O. Eilanden (ged)
* Bijna heel Noord (uitgezonderd Vogelbuurt en omg. Distelweg/van der
Pekstr).

Take your pick ;)

Het eiland (bij 52.371,4.917 decimaal) heet trouwens Kattenburg en niet
Katenburg - is er een kanaal om verbeteringen aan te brengen?

Coördinatie doen we 'meestal' kort op de lijst en dieper op de kick-off.
> Belangrijkste, wat mij betreft, is dat een ieder z'n eigen plan maakt,
> rekening houdend met het collectief. Op het whiteboard/papiertje schrijf
> je welk deel je gaat doen en daarna ... doe je je ding.

Er is dus vrijblijvend en consensus gedreven ...

> Wat vind jij?

Die consensus bestaat (zo te lezen) al over de strategie van 'eerst de
verbindingswegen en dan de ontsluitingswegen'? Of gaat dat min of meer
arbitrair? Ik bedoel, met de auto kun je in een uurtje een half stadsdeel
doen als je je beperkt tot de verbindingswegen. Daarna terug (of een ander)
met de fiets en te voet om het invulwerk te doen?

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.handsomedevil.nl/