[OSM-talk-nl] mashup met geonames?

Armijn Hemel armijn at uulug.nl
Sat May 26 16:35:23 BST 2007

On Wed, 2007-05-23 at 18:34 +0200, Rolf Kleef wrote:

> - Goed om te weten dat het soms heel erg niet klopt (dorpen willen tussen
> data releases aldaar ook wel eens een paar kilometer opschuiven).

Dat niet alleen. Er staan nog gemeentes op die in 1978(!) al zijn
opgeheven. Uit antwoorden van degene die de site opgezet heeft komt naar
voren dat namen van gemeentes gebruikt worden als identifier:

http://groups.google.com/group/geonames/browse_thread/thread/cb07fe0ae7e4f2f9

Dat is natuurlijk suboptimaal.

> - 't Is wel CC-licensed, en veel materiaal komt van bijv.
> overheidsinstellingen of andere data providers. Maar ik weet niet hoe hun
> license clearance & compliance in elkaar zit.

Hm. Misschien dat maar eens na gaan vragen.

> [...]
> andere bronnen).
>
> (Overigens stond ook daar Rotterdam er nog niet echt in, destijds...
> Hellevoetsluis of zo wel. Misschien was de data door Amsterdammers
> aangeleverd ;-)
>
> - Wie weet is er een manier om "de beste data" uit beide projecten naar
> elkaar over te zetten. En hun webservices zijn bijv. best ver: automatisch
> geotaggen van blog posts, zoeken op dingen in de buurt van postcodes.
> Misschien niet altijd nauwkeurig, maar wel uniform voor de wereld.
>
> Maar goed, ik kom momenteel niet veel verder dan suggesties roepen...

Oh, ik kan ook nog nog wel even doorgaan :-)

armijn