[OSM-talk-nl] Shape files

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Thu May 31 12:12:46 UTC 2007

Ik gebruik de FWtools bibliotheek OGR vrijwel dagelijks, maar volgens
mij zijn GPX en OSM als file format nog niet ondersteund.  We kunnen
wellicht met het ontwikkelteam van OGR/GDAL contact opnemen om te kijken
of er behoefte is aan een conversie bibliotheek voor OSM en GPX bestands
formaat.

Als we hierbij aanschuiven, dan pakken we meteen een enorme kans. Heel
veel software is namelijk gebaseerd op de GDAL en OGR bibliotheken zoals
Mapserver, Google Earth e.a.

OGR en GDAL zijn geschreven in C++, ik ben daar niet genoeg in thuis om
een eigen file format toe te voegen, maar zijn er misschien
ontwikkelaars die interesse hebben om zich aan te melden bij OGR/GDAL om
invulling te geven aan een OSM (en evt. GPX) converter?