[OSM-talk-nl] Shape files

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Thu May 31 13:19:25 BST 2007

Op 31-05-07 heeft Milo van der Linden<mlinden at zeelandnet.nl> het
volgende geschreven:

>  Ik gebruik de FWtools bibliotheek OGR vrijwel dagelijks, maar volgens mij
> zijn GPX en OSM als file format nog niet ondersteund.  We kunnen wellicht
> met het ontwikkelteam van OGR/GDAL contact opnemen om te kijken of er
> behoefte is aan een conversie bibliotheek voor OSM en GPX bestands formaat.
>
>  Als we hierbij aanschuiven, dan pakken we meteen een enorme kans. Heel veel
> software is namelijk gebaseerd op de GDAL en OGR bibliotheken zoals
> Mapserver, Google Earth e.a.

Helemaal mee eens! Dit zou een enorme duw geven aan de
ontsluitingsmogelijkheden voor OSM. Is hier in het internationale
circuit nog geen beweging?

>  OGR en GDAL zijn geschreven in C++, ik ben daar niet genoeg in thuis om een
> eigen file format toe te voegen, maar zijn er misschien ontwikkelaars die
> interesse hebben om zich aan te melden bij OGR/GDAL om invulling te geven
> aan een OSM (en evt. GPX) converter?

Ik kan ook geen C++. Gelukkig is OGR op ontwikkelniveau goed gedocumenteerd:
http://www.gdal.org/ogr/ogr_apitut.html

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.handsomedevil.nl/