[OSM-talk-nl] Vanmorgen in "De Pers": TomTom: nu is het echt oorlog

Danny Maas dmace99 at gmail.com
Thu Nov 1 12:56:44 UTC 2007

Och, een relatief klein bedrag voor het laden van kaarten is niet zo erg.
Als er maar een handige afrekenmethode achter zit.
1x registreren is geen probleem, maar iedere keer handmatig 0,50 afrekenen
wel.
Misschien gewoon een klein maandbedrag als abbo voor onbeperkt?

Ik kijk dan naar voorbeelden als geocaching.com, die z'n diensten gratis
aanbiedt, maar extra handigheidjes daarnaast levert, waar een klein bedrag
(3 euro per maand, of 20 euro per jaar) voor gerekend wordt. Deze
handigheidjes maken je net iets flexibeler, en daar wordt graag voor
betaald. Zo wordt het onderhoud en de bandbreedte betaald die men daarvoor
kwijt is.

Ik heb er wel 3 euro per maand voor over om gewoon m'n kaarten te kunnen
binnenhalen op m'n PC als daar een goede update van is.
Ook denk ik dat er veel mensen in zijn geinteresseerd om hun kaarten te
kunnen updaten voor hun Garmin.

Groeten,

             Danny