[OSM-talk-nl] afritten van snelwegen

Freek freek_osm at vanwal.nl
Mon Oct 1 12:18:24 UTC 2007

On Monday 01 October 2007, Mark Huizer wrote:
> Volgens de MapFeatures pagina van wiki.openstreetmap zouden de afritten van
> snelwegen motorway_link moeten zijn. Dat is overigens ook de manier waarop
> ik ze in andere landen gemapt zie worden. Zouden we dat hier ook niet
> moeten doen?

Ja, staat al op de todo lijst zie ik (onderaan):
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/AND-NL:_Todo

> En wat zou dan de manier zijn? Pas ze aan in je regio, of kan dat
> automatisch aan de hand van de AND tags?

Ik heb er hier en daar al een paar geweizigd, maar AND heeft de data zo te
zien wel (RD_OTHER, Sr#1) en zelfs de converter zou er mee om moeten kunnen
gaan:
http://svn.openstreetmap.org/applications/utils/import/and2osm/osm.c
r. 578 e.v.

Mmm, volgens mij klopt die code niet:
- "Sr#1" komt zowel met hoofd- als kleine letter "s" voor, maar alleen kleine
letter wordt herkent.
- Tweede letter moet "l" zijn volgens de converter, terwijl dat "r" moet zijn.
- Geen ondersteuning voor primary_link.

Een automatische fix zou dus theoretisch mogelijk moeten zijn,
vrijwilligers? :-)

--
Freek