[OSM-talk-nl] Water, water, water

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Mon Oct 1 18:43:12 BST 2007

Er zijn een paar tiles in Nederland die als achtergrond water hebben
maar toch overduidelijk op het droge liggen. Maar het is me niet
duidelijk wat het is.
Het leuke is dat je kunt zien dat ze de laatste tijd gerenderd zijn
omdat de laatste renderers blijkbaar ook provinciegrenzen laten zien
(rode streeplijn).

Een van die tiles is 2109 1356. Er staat een stukje Waal en een stukje
Maas op, dus dat zijn wel de voor de hand liggende verdachten, en ik
dacht ook een probleem gevonden te hebben. In de Maas waren twee ways
die niet gesloten waren.
Maar na die gesloten te hebben blijft de tile blauw.

Wat kan dit nog zijn? Hoe kun je systematisch nagaan wat het probleem is?

Maarten