[OSM-talk-nl] Water, water, water

Mark Huizer xaa+openstreetmap at dohd.org
Mon Oct 1 19:02:05 BST 2007

Maarten Deen wrote:
> Er zijn een paar tiles in Nederland die als achtergrond water hebben
> maar toch overduidelijk op het droge liggen. Maar het is me niet
> duidelijk wat het is.
> Het leuke is dat je kunt zien dat ze de laatste tijd gerenderd zijn
> omdat de laatste renderers blijkbaar ook provinciegrenzen laten zien
> (rode streeplijn).
>
> Een van die tiles is 2109 1356. Er staat een stukje Waal en een stukje
> Maas op, dus dat zijn wel de voor de hand liggende verdachten, en ik
> dacht ook een probleem gevonden te hebben. In de Maas waren twee ways
> [...]

Ik ben ook bezig met wat rivieren, ik was aan de Lek bezig, stukken van gedaan, maar bij Schoonhoven werd het me tocheven te complex, zo maar eens verder kijken. Maar ik zou geen structurele manier weten. Behalve dan dat je weet dat een tile ca 50% aan beide kanten meeneemt, dus zo kan je ongeveer zien wat en waar er mis gaat

Mark