[OSM-talk-nl] Gemeentegrenzen

Freek freek_osm at vanwal.nl
Tue Oct 2 13:59:37 BST 2007

On Tuesday 02 October 2007, Gert Gremmen wrote:
> Vraag 1
> In delft vindt ik een stuk gemeentegrens waarbij
> segmenten op elkaar liggen, met dezelfde
> nodes als begin- en eindnodes.
> Validate klaagt daarover.

De validator moet niet zeuren. In ieder geval bij de gemeentegrenzen is het de
bedoeling dat er twee over elkaar liggen, het gaat niet anders. Met de komst
van API 0.5 zal dit probleem sowieso over zijn.
Kortom: geen zorgen over maken.

> Vraag 2
> Delft lijkt 2 gemeentegrenzen te hebben.
> Een buitenste (groot) en binnenste (wat kleiner)
> Volgens de stafkaarten is de buitenste de correcte.
> Waarkomt dan de binnenste grens vandaan, hoe
> noem ik die en welke tag ???

De binnenste is geen echte grens, ik denk dat dit de bebouwde kom moet
voorstellen. Vooral bij zeer kleine plaatsen is dit vaak een rommeltje, dan
lijkt er maar een willekeurig polygoontje om de plaats-node getekend te zijn.
Misschien dat dit nog het meest overeenkomt met landuse=residential, maar ik
heb ze expres nog niet zo getagd, omdat het vaak niet helemaal klopt.

[knip, alle nutteloze info, sorry...]

--
Freek