[OSM-talk-nl] trein stations

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Tue Oct 2 19:05:48 UTC 2007

Myckel Habets schreef:
> Het is me sinds de import van de AND data opgevallen dat er wegen lopen
> naar ieder station, ook waar dit in werkelijkheid niet het geval is.
>
> Nu zijn mijn vragen:
> - Wat is de eigenlijke functie van die weg (waarom staat hij in de AND
> gegevens)?

Ik weet niet waarom AND die erin heeft gestopt, maar het zou handig
kunnen zijn met routering, bijv. als je een reis half met de
trein en half lopend of met de fiets of auto doet, kan je 'm door die
verbindingsweg toch als 1 doorlopende route zien.

> - Kan hij zonder problemen verwijderd worden (toepassingen die ervan
> afhankelijk zijn) en is dit gewenst (betere correctheid met de
> werkelijkheid)?

Wat mij betreft lossen we de routering anders op; als AND deze routes
wil behouden zijn ze makkelijk genoeg er weer in te zetten, denk ik. Ik
zou ze weghalen.

groeten,
Eugene