[OSM-talk-nl] Gemeentegrenzen / Buurtgrenzen

Freek freek_osm at vanwal.nl
Thu Oct 4 19:40:04 UTC 2007

On Thursday 04 October 2007, Gert Gremmen wrote:
> Er zitten in AND ook nogal wat buurtschappen.

Ja, helaas getagd als place=village, wat mij betreft veranderen we ze allemaal
naar place=hamlet (het lijkt erop dat dit in het algemeen kan als de
population-tag ontbreekt, die begint bij 1000).

> Kijk bijvoorbeeld in delft-zuid bij abtswoude.
> Een heel klein stukje maar.
> Ik vindt het merkwaardig die met een gemeentegrens
> te taggen. Er moet dus ook nog een grens komen
> voor " buurtschap"  oid..

Gaat het hier om een grens met of zonder place=city tag? Degene /met/ zijn
volgens mij de bebouwde kom grenzen (met AND_c tag, de gemeentegrenzen hebben
AND_admin8), maar zoals ik al zei slaan die soms nergens op bij kleine
plaatsjes.

--
Freek