[OSM-talk-nl] OSM product: straatnamenregister

mvexel mvexel at gmail.com
Fri Oct 12 15:00:59 BST 2007

Er zijn diverse partijen die postcodegebieden verkopen, zoals Geodan
[1] en Bridgis. Een landsdekkend bestand kost zo'n 10.000 euro. Er
zijn geen 'officiële' postcodegebieden, de gebieden worden door de
aanbieders afgeleid van de adressen via proprietaire methodiek.

Ik geloof niet dat we op korte termijn hoeven te rekenen op een vrij
beschikbaar bestand met postcodegrenzen. De enige instantie die ik
kan bedenken die een centrale registratie onderhoudt van postcodes is
TPG Post, en dat is al lang geen overheid meer. Of zij ook een
geografisch bestand hebben van postcodevlakken of -punten weet ik niet.

Martijn

[1] http://www.geodan.nl/nl/producten/geografische-data/producten/6-
positie-postcode-dataset-nederland/?tx_jppageteaser_pi1%5BbackId%5D=58
[2]
Op 12-okt-2007, om 15:46 heeft Zoran Kovacevic het volgende geschreven: