[OSM-talk-nl] OSM product: straatnamenregister

Zoran Kovacevic zoran at kovacevic.nl
Mon Oct 15 12:33:03 BST 2007

Martijn van Exel wrote:
> Die relation heb je als je gemeentegrenzen hebt (en die zitten in
> OSM, toch?).
> Het is dan wel een geografische relatie, maar daaruit is eenvoudig
> een relatietabel te destilleren.
> Het enige waarmee je dan rekening moet houden is het volgende:
> * Hoe straatsegmenten toe te wijzen die gemeentegrenzen snijden of
> raken?
> * Wegen met dezelfde naam bestaan neem ik aan uit meerdere segmenten,
> uniek maken dus.
>
> Om een dergelijk bestand ook daadwerkelijk waardevol te laten zijn is
> [...]

Kijk dat zijn de interessante weetjes :) Is er oon manier om de 2 eerste
van de laatste af te leiden?

En wat wordt volgens jullie de toepasbaarheid van deze data-dump? Ik heb
mijn case eerder in de thread genoemd. Nog andere cases?

Dat het in eerste instantie niet 100% is is wat mij betreft niet erg
(het is een wiki ;)