[OSM-talk-nl] crash Josm met mappaint

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Fri Oct 19 18:34:50 UTC 2007

OSMARENDER heeft problemen met een groot aantal Nederlandse tiles.

Edits die ik gemaakt heb rond de N472 komen er niet meer

door en crashen ook op mijn eigen T at H server.

De schrijver van osmarender (n80 ?) heeft pas begin volgende

maand tijd om daar aan te werken.

JOSM heeft nog misschien wat kinderziekten van de opstap naar API 0.5,

 ook gerelateerd aan plugins.

 Ik zou voorlopig nog even wachten met editen van

de kaart, tot we een paar versies van beide software verder zijn.

(bij mij werkt het overigens prima, na wat crashes in het begin

bij de eerste maal downloaden)

Ik draai versie 357  van JOSM van 10-10-2005 op Java 1.5.0_06

Mappaint  4848 Validator  4868  op  windows XP  met 1G geheugen.

We de juiste nieuwe locatie voor de plug-ins natuurlijk

Anders blijft josm gewoon de oude oppikken !!)

Over de Linux versie kan ik niks zeggen.

Gert Gremmen