[OSM-talk-nl] OSM data online

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Mon Oct 22 11:06:47 BST 2007

Hallo allemaal,

Mijn OSM WMS server is online.

Op http://www.mapserv.nl kun je de eerste testversie bekijken, indien je
rechtstreeks naar deze url gaat vindt je een openlayers kaartje.
Momenteel gebruikt die openlayers viewer (helaas) een jpg als image. Ik
ben nog aan het uitzoeken hoe ik die naar png kan zetten zodat de
kwaliteit beter wordt.

http://www.mapserv.nl/cgi-bin/mapserv.exe?map=E:\\mapconfig\\osm.map
is de url die je bij uDig of qGIS dient in te vullen. Op dit moment werk
ik aan het renderen van de wegen, dit gebeurt momenteel nog deels met
GD, maar ik ben de grafische engine aan het migreren naar AGG.

Met deze WMS server kun je je gis producten voorzien van een mooie OSM
ondergrond.

Wensen en suggesties zijn welkom!

P.S. mocht iemand geinteresseerd zijn in het hosten van zijn haar WMS,
laat het even weten.

--

Milo van der Linden
skype: milovanderlinden <skype:milovanderlinden?add>

De informatie in dit bericht reflecteert mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bij het betreffende
medium behorende voorwaarden. The information in this message reflects
my personal opinion and not that of a company or public body. All rights
reserved.If this message is contained in a mailing-list or community,
the rights on the medium are automatically adapted.