[OSM-talk-nl] OSM product: printbare landkaart (ofposterservice)

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Oct 22 12:36:27 BST 2007

Het is denk ik juist heel mooi om te laten zien hoe ver we al wel
zijn! Voor onszelf is het nuttig om een goed 'plaatje' in ons hoofd
te hebben van de zwakke plekken in onze data, en het is helemaal niet
erg om dat ook naar buiten toe te laten zien. Het is ontzettend
moeilijk om vertrouwen te winnen van professionele gebruikers voor
een project als het onze, dat leunt op het werk van vrijwilligers en
op vrij verspreidbare data. Dan helpt het juist enorm als je durft te
zeggen waar je nog tekortschiet ten opzichte van commerciele
leveranciers. Dat biedt namelijk de volgende voordelen:
* Je laat zien dat je weet waarmee je bezig bent - we zijn niet
zomaar een clubje mensen die het leuk vinden om in het weekend met
een GPS-je rond te lopen. We hebben een missie en een plan!
* De gebruiker weet waarmee hij rekening te houden heeft als hij de
OSM-data wil inzetten in zijn project. Je werkt liever met data
waarvan je weet dat er fouten in kunnen zitten (en welke / waar die
zitten) dan met data waarvan je vermoedt dat deze fouten bevat, maar
de beheerders zeggen daar niks over en laten je gissen.
* Je hebt de gelegenheid om tegelijkertijd ook te wijzen op de
strepen die we wèl voor hebben op commerciële leveranciers.

Martijn

Op 22-okt-2007, om 12:37 heeft Gert Gremmen het volgende geschreven: