[OSM-talk-nl] Financiën

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Wed Oct 24 08:03:14 UTC 2007

Een echte server lijkt me de beste oplossing. Dan kunnen we daarop
verschillende VMs inrichten om te experimenteren met andere manieren
van dataopslag, visualisatie e.d., of verschillende services ter
beschikking te stellen op basis van de data. Ook kunnen we
verschillende VMs gebruiken om te experimenteren met importscripts
e.d. als we nog eens een batch data te verwerken of te muteren
hebben.  Dat doen op een centrale (virtuele) server maakt het
makkelijker om er samen mee bezig te zijn en over na te denken dan
als mensen er thuis mee bezig zijn. Ook kun je op een echte server
met een VM-setup makkelijk een VM neerzetten als bijvoorbeeld
dedicated rendermachine en zijn rekenkracht een beetje afknijpen
zodat hij niet alle processen kan vertragen. Dat laatste kan op een
normaal OS natuurlijk ook in software, maar de andere voordelen van
een echte server met VMs zijn lastiger te behalen als je alleen een
virtuele server toegewezen krijgt.

Op 24-okt-2007, om 9:34 heeft Danny Maas het volgende geschreven: