[OSM-talk-nl] GeoNames ambassadeurs, soort Fietsroutenetwerk-beheerders

bas at softwarefreedomday.nl bas at softwarefreedomday.nl
Wed Oct 24 10:12:40 UTC 2007

Beste Talk'ers,

Weten jullie hiervan?

http://geonames.wordpress.com/2007/10/19/geonames-ambassadors/
http://www.geonames.org/team.html

Is CC attribution 3.0 license : http://www.geonames.org/about.html
Daar staan ook twee Mozilla Geonames add-ons, die bij mij niet werken
(ZenWalk Linux met FireFox).

Volgens mij is het net zoeits als een Fietsroutebeheerder:

http://www.fietsen.123.nl/vragen%20en%20antwoorden.htm#Worden%20uw%20fietsroutes%20regelmatig%20gecontroleerd%20en%20geactualiseerd?

"De 'eigen routes' worden door de makers van de routes en door de makers
van deze website gecontroleerd. Verder hebben we sinds geruime tijd de
functie  van vrijwillige routebeheerder  ingesteld. Een 'routebeheerder'
wordt - bij kritiek op een routebeschrijving -  gevraagd een bepaalde
route na te fietsen en met voorstellen te komen tot handhaving,
aanpassing of wijziging van de tekst (U kunt zich als vrijwillige
routebeheerder bij ons opgeven en ontvangt dan een nadere omschrijving
van deze mooie functie!)."

Als je linksonder op http://www.openstreetmap.org/
zie je 'search' "were am I"
Dan kun je dus zoeken op plaatsnamen etc.. Is nog niet heel erg
optimaal, mijn straat  bijv. staat er nog niet op, mijn plaatsnaam wel.

Die Geonames-ambassadors zijn dus local user groups zoals bijv.
OpenStreetMaps Of Fietsroutenetwerkbeheerder van Fietsen.123.nl

--

Met vriendelijke groet,

Bas de Lange!

SoftwareFreedomDay Nederland