[OSM-talk-nl] Dubbel water

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Tue Oct 23 17:23:04 UTC 2007

Freek wrote:

> Bedoel je AND_w 10004758, ids 6289556 en 8164949?
> Die tweede is aangemaakt tijdens het conversieproces van API 0.4 naar 0.5. Ze
> vormen samen een multipolygon (polygon met gat(en), zie ook
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Relations/Multipolygon ). De tweede
> weg is het gat. De rendering gaat zo te zien niet helemaal goed, het lijkt me
> een complex ding (vooral de binnenste), hij bestaat uit minstens drie delen.
> Misschien kunnen die delen het best opgesplitst worden in een paar losse
> binnenringen.

Ah, multipolygon. Had ik gisteren ook bij Antwepen in het Albertkanaal.
Ik zie het nut van die dingen niet (en daar was het ook fout gemapt).
Mijn idee: multipolygon verwijderen (dat doe je door te klikken op het
regeltje waar "multipolygon" staat) en dan het geheel netjes mappen.

Dat er twee objecten met dezelfde naam zijn maakt natuurlijk helemaal
niets uit.

Maarten