[OSM-talk-nl] Financiën

Berend Dekens berend at cyberwizzard.nl
Wed Oct 24 11:53:01 BST 2007

Vreemd, wij hebben Dell servers met PERc5 controllers in een RAID-1
opstelling en alhoewel er een performance hit is, valt dat reuze mee (in
ieder geval het maken van backups en kopieren over netwerk) loopt aardig
vlot. Ik kan mss een hdparm test draaien om cijfers te krijgen maar 10%
van de throughput lijkt me erg weinig...

Overigens zou je natuurlijk ook een native partitie aan een VM kunnen
toewijzen: gewoon niet mounten op de host en je zou een flinke
throughput moeten halen.

Gebruiken jullie dan wel pre-allocated drives? De partities die namelijk
dynamisch groter moeten worden of machines met veel hd-states (door
snapshots) zijn in mijn ervaring namelijk wel langzamer dan de
pre-allocated of native drives... Tevens gebruiken we op elke VM de LSI
Logic SCSI controller - ik had ergens gelezen dat die naar verhouding
veel sneller zou moeten zijn dan de andere (IDE?) controller die VMWare
kan emuleren...

Groeten,
Berend