[OSM-talk-nl] Financiën

Lambertus osm at na1400.info
Wed Oct 24 11:18:34 UTC 2007

Berend Dekens wrote:
> Vreemd, wij hebben Dell servers met PERc5 controllers in een RAID-1
> opstelling en alhoewel er een performance hit is, valt dat reuze mee (in
> ieder geval het maken van backups en kopieren over netwerk) loopt aardig
> vlot. Ik kan mss een hdparm test draaien om cijfers te krijgen maar 10%
> van de throughput lijkt me erg weinig...
>
> Overigens zou je natuurlijk ook een native partitie aan een VM kunnen
> toewijzen: gewoon niet mounten op de host en je zou een flinke
> throughput moeten halen.
>
> Gebruiken jullie dan wel pre-allocated drives? De partities die namelijk
> [...]
Het gaat hier om Windows 2000 installatie met (pre-allocated) NTFS
partitie. RAID controller is Areca SATA 4 poorts met 128MB cache, dus
dat zit wel goed. Mijn voorbeeld is wel extreem, het ging hier om kleine
bewerkingen op miljoenen kleine bestandjes 0-4kb in duizenden
directories. Met grotere bestanden merk ik idd weinig verschil. Deze
applicatie werkte vele malen sneller op dezelfde machines met native
Windows of native Linux dan in de virtuele omgeving. Toch gebruiken we
VM omwille van de bekende standaard redenen.