[OSM-talk-nl] fietspad in Amsterdam

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Thu Oct 25 18:30:20 BST 2007

Ik denk dat het een consistentere dataset zou opleveren als je een
way zou hebben met als kenmerk dat er aan één dan wel aan beide
zijden een vrijliggend fietspad aan ligt. Het fietspad vormt namelijk
samen met de weg een eenheid. Als de weg in de toekomst zou worden
verlegd, wordt het fietspad ook verlegd.
Ik denk dat het ook mooiere resultaten op kan leveren bij het
renderen als de weg en het fietspad als één lijn worden gedefinieerd.
Het eindresultaat krijgt, lijkt mij, een mooier en consistenter
uiterlijk als die twee eenheden uit hetzelfde lijnstuk worden gerenderd.
Voor eventuele routering of andere doeleinden waarvoor je zou moeten
weten of er al dan niet gefietst kan worden maakt het volgens mij
geen verschil.
Aangezien Nederland relatief veel van dit soort wegprofielen heeft,
zouden we hier het voortouw in moeten nemen (als dat nog niet is
genomen).

Martijn

Op 25-okt-2007, om 19:00 heeft Lambertus het volgende geschreven: