[OSM-talk-nl] OpenStreetMap op de iPhone

Martijn openstreetmap at panman.nl
Fri Oct 26 11:26:57 BST 2007

Er zijn al talloze iPhone applicaties, alleen zijn die niet via de officiele
SDK ontwikkeld, en moet je je telefoon ook 'hacken' om ze te kunnen
installeren.
Wij gebruiken de OSM data al in een mobiele applicatie, buiten de browser,
in Java, die als het goed is op heel wat telefoons draait
(plug: SMS Go Nulaz naar 3010, om een eerste versie te krijgen...)
Dat werkt nu vooral serverside, dat een plaatje genereert uit de goede
tiles. Ik zou echter liever met tiles werken, die je phone aan elkaar hangt.
Daarvoor moet ik echter kleinere OSM tiles hebben, en ik heb het proces van
een tileserver opzetten nog niet helemaal door.
Weet iemand hoe groot de totale set tiles is? Hebben we het dan over 1, 10,
100 of 1000 GB?
(vast meer dan 10...). Ik wil graag weten watvoor resources het zou vragen
als we een eigen tileserver willen draaien.
Groeten,
Martijn.