[OSM-talk-nl] fietspad in Amsterdam

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Fri Oct 26 13:34:49 BST 2007

Martijn schreef:
>    Ik vind het ook gewoon onlogisch staan in de kaart: een losliggend
>    fietspad.. Ookal klopt dat strikt theoretisch wel, ik zie het toch meer
>    als onderdeel van de straat, dan als aparte entiteit.

Dat is een rendering issue. We moeten de inhoud van de database niet
alleen daardoor laten bepalen. Renderers zouden, indien gewenst, de
rijbanen van 1 weg (zowel de auto- als de fietsrijbanen) kunnen
samenvoegen voor het renderen. Maar voor andere toepassingen zijn de
aparte fietspaden wel handig, en moeten dus m.i. toegevoegd worden.

Eugene