[OSM-talk-nl] RD_TYPE en RD_LEVEL conversie

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Sat Sep 1 15:57:49 UTC 2007

Freek wrote:

> Ik ben eigenlijk (nog steeds) van mening dat autowegen als highway=trunk
> getagd zouden mogen worden, dit lijkt ook internationaal de standaard te
> zijn, bijv. de Franse "Voie express" en Duitse "Autostrasse":
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Highway_tag_usage#International_equivalence

Lijkt me wel een goed idee.

> Voor de rest kunnen de belangrijkste provinciale wegen (N nummer <= 400)
> primary worden (80--50 km/u wegen) en de rest (N nummer > 400) secondary.

Daar ben ik het ook mee eens (sterker nog: dat heb ik zo ook al eens
voor gesteld). Om een weg secondary te maken omdat hij door de bebouwde
kom loopt dat lijkt me niet handig. Ik noem bij mij in de buurt even de
N273 Napoleonsweg die door Baarlo en Neer komt. Die ga ik niet als
secondary taggen.

Maar als dat onderscheid (trunk/primary/secondary) niet of slechts
moeilijk te maken is in de AND data dan stel ik ook voor om daar niet te
veel moeite voor te doen om het goed te doen, dat kunnen we altijd
achteraf nog corrigeren.

Maarten